Huisregels
Om een prettige, open en veilige omgeving te garanderen, vragen wij u de onderstaande huisregels na te leven.
Eerste afspraak
Wij vragen u om voor uw eerste afspraak uw tandheelkundige dossier naar ons op te sturen. Op deze manier beschikken wij over de waardevolle geschiedenis van uw gebit en röntgenfoto’s. Wij verzoeken u om bij uw eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringsgegevens mee te nemen naar de praktijk. Tijdens uw eerste bezoek vragen wij ook om onze gezondheidsvragenlijst in te vullen.
Uw bezoek
Wij werken uitsluitend op afspraak. Afspraken kunnen alleen telefonisch of aan de receptie worden gemaakt of geannuleerd. Het is belangrijk om regelmatig naar de controles te komen, minstens één keer per jaar, zodat veranderingen in uw mondgezondheid tijdig kunnen worden ontdekt. Nadat u zich bij een van onze receptionisten heeft gemeld, kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. U wordt dan door de behandelaar of de assistente opgehaald.
Pijnklachten en spoedgevallen
In het geval van pijnklachten of een spoedgeval proberen wij u zo snel mogelijk te helpen. Dit kunnen wij alleen doen als u zo vroeg mogelijk op de dag belt. Voor pijnklachten buiten onze werktijden verwijzen wij u naar de dienstdoende tandarts van Project Smile in Rotterdam.
Afspraakherinnering
Wij sturen 1 week voor de afspraak een afspraakherinnering via email. Dit is een gratis service, maar er is geen recht op. Als u geen herinnering ontvangt, betekent dit niet dat de afspraak niet doorgaat. U blijft zelf verantwoordelijk voor de gemaakte afspraken.
Te laat komen voor een afspraak
Wij streven ernaar om altijd op de afgesproken tijd te starten. Wij vragen u daarom ook om tijdig op uw afspraak te verschijnen. Bij te laat komen kan de behandeling niet altijd volgens plan doorgaan, of de afspraak wordt wegens tijdgebrek geannuleerd.
Niet nakomen van een afspraak
Indien u een gemaakte afspraak niet kunt nakomen, verzoeken wij u dit minimaal 2 werkdagen (48 uur) van tevoren door te geven. Weekenddagen worden niet als werkdagen gerekend. Ter verduidelijking: afspraken op maandagochtend moeten uiterlijk donderdagochtend worden afgezegd. Afspraken die te laat of niet worden geannuleerd, worden in rekening gebracht. De nota hiervan bedraagt maximaal het bedrag van de voorgenomen behandeling en minimaal € 25,-. Vanzelfsprekend wordt deze nota niet door de verzekering vergoed.
Betalingen en betalingsverzuim
Betalingen verlopen via de factoringmaatschappij Infomedics. U dient de rekening binnen 14 dagen te betalen. Bij onvolledige betaling of wanbetaling kan de vordering worden uitbesteed, wat kan leiden tot (tijdelijke) stopzetting van de behandeling en annulering van afspraken. Na volledige betaling kunt u een nieuwe afspraak maken.
Wijziging van gegevens
U bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen in uw gegevens, zoals zorgverzekering, adres, telefoonnummer of e-mailadres. Dit kan per e-mail of direct aan de receptie. Ook veranderingen in uw gezondheid of medicatie dienen aan ons doorgegeven te worden, dit kan bij uw behandelaar.
Veiligheid en gedrag
Wij gaan respectvol met elkaar om. Fysiek of verbaal geweld, discriminatie, (seksuele) intimidatie of ander ongewenst gedrag wordt niet getolereerd. Wanneer dit toch voorkomt, zal er een aantekening worden gemaakt of wordt u de toegang tot de praktijk ontzegd. Bij diefstal, vernieling of agressie zullen wij aangifte doen bij de politie.
Privacy
Respecteer de privacy van andere patiënten en teamleden, ook op sociale media. Wilt u een foto, video of geluidsopname maken, vraag dan altijd vooraf toestemming aan degenen die zichtbaar of hoorbaar zijn.
Eigendommen
Let goed op uw persoonlijke eigendommen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal. Laat uw spullen niet onbeheerd achter.
Roken, alcohol en drugs
Roken is niet toegestaan in de praktijk. Het gebruik van alcohol en drugs is eveneens niet toegestaan. Indien u tijdens een reguliere behandeling onder invloed van verdovende middelen bent, zal de behandeling omwille van de algehele veiligheid niet worden uitgevoerd.
Dieren
Huisdieren zijn niet toegestaan in onze praktijk. Hulphonden zijn wel welkom.
Klachten
Ondanks de inzet van ons team kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over de zorg in onze praktijk. In dat geval kunt u een schriftelijke klacht bij ons indienen. Wij nemen graag de tijd om met u in gesprek te gaan.
Tot slot
Wij vinden openheid en transparantie over de zorg die wij bieden belangrijk. Het bevordert zowel de kwaliteit van de zorg als de relatie tussen behandelaar en patiënt. Eventuele suggesties, op- en aanmerkingen naar aanleiding van uw bezoek aan onze praktijk kunt u mailen naar info@tandartspraktijkzuidplas.nl. Wij waarderen het als u uw beoordeling over onze geleverde zorg plaatst op Google en Zorgkaart Nederland.